Indflytning

Her kan du læse om proceduren ved indflytning på Rosenvænget, og hvilke ting du skal sørge for at have med, når du flytter ind.

Hovedindgangen til Rosenvænget

Du kan hente nøglen til din lejlighed hos vores pedel.

Du og dine pårørende står for indflytning af møbler og ophængning af lamper, billeder og lignende.

Din bolig skal indrettes, så der er plads til, at personalet kan yde den hjælp, du har behov for. Vi vejleder derfor gerne om indretningen af din bolig.

Hvis du ønsker at have et tæppe på gulvet, bør det være et væg til væg-tæppe for at forebygge risiko for fald.

Samtaler og samarbejde

Inden for den første måned, efter du er flyttet ind, har vi en indflytningssamtale med dig og dine pårørende. Her vil vi tale om de praktiske forhold i forbindelse med at bo på Rosenvænget og vores fælles forventninger.

De første dage efter indflytningen vil du som udgangspunkt få hjælp fra din kontaktperson. Du og dine pårørende kan dog altid henvende jer til afdelingens personale med eventuelle spørgsmål.

Vi ser gerne, at du og dine pårørende giver os materiale om din livshistorie og døgnrytme, så vi kan bruge dette til at sikre så god en dagligdag som muligt ud fra dine individuelle ønsker og behov.

Vi har et statusbesøg en til to måneder, efter du er flyttet ind. Her deltager du, dine pårørende, din egen læge, din kontaktperson og en sygeplejerske.

Det skal du have med

Når du flytter ind på Rosenvænget, skal du medbringe følgende:

  • møbler
  • gardiner
  • evt. ting til køkkenet
  • dyne, hovedpude og sengetæppe
  • håndklæder og gæstehåndklæder
  • køkkenruller og toiletpapir
  • karklude
  • engangsvaskeklude
  • alt til personlig pleje
  • pedalspand
  • toiletbørste
  • kropstermometer
  • miljøgodkendte rengøringsmidler
  • støvsuger
  • vasketøjskurv og tørrestativ

Hvis personalet skal hjælpe med at administrere dine penge, skal du også medbringe en pengekasse fra låsesmed Hardi V. med tre nøgler.